apranga2

Batai

Tai neabejotinai svarbiausias elementas visoje žygio aprangoje. O ypač einantiems ilgiausius maršrutus.

Rekomenduojame rinktis patogius sportinius (skirtus bėgimui) arba turistinius (dar vadinamus hiking’o) batus, be arba su aulu. Jeigu ketinate įsigyti naujus batus, būtinai juos iš anksto išmėginkite bent viename bandomajame žygyje – tokiu būdu įsitikinsite, kad batai nespaudžia ir netrina, o taip pat pratampysite juos pagal savo pėdos formą.

Rekomenduojame atsargiai rinktis kasdieniam nešiojimui skirtus laisvalaikio batus plokščiu lygiu padu – žygiuojant ilgus maršrutus jie nėra tokie patogūs kaip gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio. Įveikus kelias dešimtis kilometrų tikrai galite pajusti, kad jūsų padai gerokai atmušti.

Einant ilgas distancijas pėdos patinsta, todėl jeigu įprastai batai maždaug 1 dydžiu per dideli, tai žygio metu bus kaip tik.

 

Kojinės

Dažnai nepelnytai nuvertinamas žygio aprangos elementas. Iš praktikos galime pasakyti, kad neretai nuospaudų ir pūslių priežastis yra ne batai, o būtent blogos kojinės. Įsigykite profesionalias bėgimui ar žygiavimui skirtas kojines ir neturėsite problemų dėl pėdų. Norėdami išvengti nuospaudų taip pat galite naudoti pleistrus ar prieš startą pasitepti pirštus vazelinu.

Drabužiai

Rekomenduojame rinktis neperpučiamus, sintetinius drabužius. Apranga labai priklauso tiek nuo oro sąlygų (temperatūros, kritulių, vėjo), tiek nuo individualių žygeivio poreikių bei savybių. Nors einant prakaituojama sąlyginai nedaug, vis tik rekomenduojame dėvėti kvėpuojančius rūbus, kurie leidžia išgaruoti drėgmei ir prakaitui.

Tiek apatinį trikotažą, tiek termo-rūbus (priklausomai nuo oro temperatūros) rinktis sintetinius, negeriančius drėgmės. Vadinamasis “antras sluoksnis” irgi rekomenduojamas sintetinis. Geriausiai tinka lengvi ir šilti flisiniai džemperiai / megztiniai. Nesirinkite aptemptų džinsų ar panašių kelnių, neskirtų sportui ar aktyviam judėjimui.
Nuo kritulių ir žvarbaus vėjo pakanka neperšlampamos ir neperpučiamos striukės, be papildomų pašiltinimo pamušalų. Patogu, kai striukė yra lengva, kadangi esant geram orui ją turėsite neštis kuprinėje.

Turėkite omenyje, kad einant bus šilčiau nei įprastai, tačiau sustojus pailsėti bus vėsu. Ypač einantiems ilgiausią maršrutą, kuomet kūnas jau nualintas ir jautriau reaguoja į temperatūros skirtumus. Taigi, rekomenduojame pasiimti papildomus rūbus, įvertinant, kad poilsio metu norėsis sušilti užsivelkant papildomą striukę, flisinį megztinį ar antras kelnes.

 

Parduotuvė keliautojams LUKLA taiko net 25-50 % nuolaidas žygio dalyviams.